UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Pacjent ma prawo do wglądu do dotyczącej jego osoby dokumentacji medycznej oraz do uzyskania jej kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
- W celu uzyskania kopii dokumentacji medycznej pacjenta, pacjent, osoba przez niego upoważniona lub przedstawiciel ustawowy, powinien złożyć „Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej” znajdujący się w poniższym załączniku.
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej można złożyć osobiście w rejestracji centrum medycznego NASMED , przesłać drogą mailową na adres: rejestracja@nasmed.pl , lub zgłosić telefonicznie potrzebę otrzymania kopii dokumentacji – wniosek jest wtedy podpisywany przy odbiorze dokumentacji.
- Kopia dokumentacji medycznej jest wydawana jedynie za okazaniem dokumentu tożsamości pacjenta lub osoby przez pacjenta upoważnionej.
- Przygotowanie oraz udostępnienie pacjentowi kopii dokumentacji medyczne następuje bez zbędnej zwłoki, w okresie nie dłuższym niż siedem dni od daty przyjęcia wniosku.
- Przygotowanie oraz udostępnienie pacjentowi kopii dokumentacji medycznej jest nieodpłatne.
KARTA PRAW PACJENTA – pdf do pobrania
PRAWA PACJENTA – MATERIAŁY EDUKACYJNE do pobrania ze strony pacjent.gov.pl
Jeżeli masz poczucie, że naruszono Twoje prawa jako pacjenta:
Skontaktuj się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta
– Zadzwoń na bezpłatną infolinię 800 190 590
czynną od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8.00 do 18.00
– Wyślij wiadomość na adres:
kancelaria@rpp.gov.pl
– Wyślij pismo z opisem sytuacji na adres: Rzecznik Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
REGULAMIN ORGANIZACYJNY – pdf do pobrania